למוצרים בחנותכם ניתן ואף רצוי להגדיר שני סוגים של שייכות:
1. מחלקות בחנות
2. קטגוריות המרקט
קטגוריות המרקט
קטגוריות המרקט הן בעצם עץ ההתמצאות במרקט.
בראש העץ נמצאים חמישה עולמות עיקריים:
עולם האופנה, עולם הבית, עולם הילדים, עולם הפנאי ועולם שוק האוכל.
לכל עולם מספר קטגוריות ראשיות ולכל קטגוריה מספר רב של תתי קטגוריות.
הקטגוריות ותתי הקטגוריות מאפשרות לקונים להתמצא ברחבי המרקט ולמצוא את מבוקשם בצורה הנוחה, האידיאלית והמהירה ביותר.
הקטגוריות הן קבועות ומוגדרות מראש ולא ניתן לשנות אותן.
שיוך המוצרים לקטגוריה ראשית הינו חובה, זאת על מנת שמוצריכם יופיעו בעמודים הרלוונטים וניתן יהיה להגיע אליהם לא רק דרך החיפוש החופשי או דרך עמוד חנותכם.
שיוך המוצרים לקטגוריה משנית אינו חובה, אך מאוד מומלץ, זאת על מנת לאפשר להגדיל את החשיפה של המוצר בעוד עמודים ברחבי המרקט ולדייק כמה שיותר את חווית הקונים.
ניתן לשייך מוצר אחד לקטגוריה אחת ולתת קטגוריה אחת בלבד.
איך עושית זאת?
1. היכנסו לעמוד עריכת מוצר
2. בלשונית כללי, מתחת לשדה שם המוצרים, תמצאו שני שדות ׳קטגוריה׳ – ראשית ומשנית
3. בחרו קטגוריה ראשית מתוך הרשימה הקיימת
4. בחרו קטגוריה משנית מתוך הרשימה הקיימת
5. לחצו על ׳שמור׳ בסיום.
טיפ המערכת:
נסו לחשוב איך הכי נכון לקונים למצוא את המוצרים שלכם ברחבי המרקט ולהתאים את המוצר שלכם לקטגוריה ולתת הקטגוריה הקרובים ביותר למציאות.