קידום מוצרים באמצעות מילות חיפוש

באתר מרמלדה מרקט שתי דרכים מרכזיות לגולש לחפש מוצרים:

1. שדה החיפוש הראשי

2. תפריט הקטגוריות

שדה החיפוש הראשי הוא כלי מרכזי וחשוב של הגולש למצוא את אשר הוא מחפש.

כלי זה, מכיל 2 רכיבים העוזרים לגולש להגיע למוצר שהוא מתעניין בהם בצורה המהירה ביותר:

1. רכיב ה- Auto complete –  הגולש מתחיל להקליד את המילה שהוא מחפש בשדה החיפוש ומיד עולות לו תוצאות של מוצרים וחיפושים פופולריים בהתאם למחרוזת שהוקלדה:

2. עמוד תוצאות החיפוש – לאחר שהגולש הקליד את הערך במלואו ולחץ על ׳חיפוש׳ (אייקון זכוכית המגדלת), הוא יועבר לעמוד המציג את כל המוצרים שעונים לערך שחיפוש:

בשני הרכיבים, סדר הופעת המוצרים הוא לפי החדשים ביותר שעלו לאוויר ו/או הוקפצו.

זהו מנגנון חיפוש דומה מאוד למנוע החיפוש של גוגל.

אחת האפשרויות לקידום המוצרים שלך בחנות, היא לרכוש מילות/ביטויי חיפוש פופולאריים בקרב גולשי המרקט ולפרסם את מוצריך בשני רכיבי החיפוש הנ״ל.

איך עושים זאת?

1. היכנסו לחנות הקידומים בממשק הניהול ובחרו באפשרות של רכישת מילות חיפוש

2. לחצו על ׳הוספת מילת חיפוש חדשה׳ – לאחר הלחיצה תפתח בפניכם רשימת מילות החיפוש הנפוצות במרקט, בסדר פופולאריות יורד

3. בחרו את המילה הרצויה לקידום המוצרים – ניתן לחפש את המילה הרצויה באמצעות גלילת הרשימה או הקלדה בשדה החיפוש המתאים.

* רצוי לבחור מילה או ביטוי שמתקשרים לתחום של המוצרים אותם תקדמו, למשל, אם יש לכם מדפים למכירה, יכול להיות ש"מדפים לסלון" הוא ביטוי חיפוש שמתאים לכם, או אם אתם מוכרים עגילים, "עגילי זהב" יהיה הביטוי בשבילכם.

4. לאחר הבחירה, תופיע בפניכם רשימת המוצרים הפעילים בחנותכם. ניתן לבחור החל ממוצר אחד ועד חמישה מוצרים עבור מילת החיפוש שנבחרה. כמו כן, ניתן לחפש את המוצרים הרצויים באמצעות גלילת הרשימה או הקלדה של שם המוצר הרצוי או מחלקת המצורים הרצויה, בשדה החיפוש המתאים.

5. לאחר שבחרת את מילת/ביטוי החיפוש הרצויים ושייכתם אליהם עד 5 מוצרים לקידום, לחצו על כפתור ׳הפעל קידום׳.

כעת הקידום יחל לפעול באופן יומי ויציג את מוצריך ברכיבי הקידום החזקים של המרקט – רכיב ה- Auto complete ועמוד תוצאות החיפוש.

שימו לב:

1. המוצרים שנבחרו יופיעו ברכיבי החיפוש באופן הבא:

– ברכיב ה- Auto complete יופיע מוצר אחד מתוך המוצרים בחרתם, בראש רשימת המוצרים.

– בעמוד תוצאות החיפוש יופיעו כל המוצרים שבחרתם בתצגות קרוסלה של 5 מוצרים בראש העמוד.

– המוצרים יסומנו בתווית ׳AD׳.

3. מילת/ביטוי חיפוש ניתנים לרכישה ע״י מקסימום 5 בעלי חנויות במרקט. במידה ועוד בעלי חנויות רכשו את מילת/ביטוי החיפוש שגם אתם בחרתם באותה תקופת זמן, מיקום המוצרים ברכיבי החיפוש יתחלקו באופן שווה בין המוכרים:

– ברכיב ה- Auto complete המוצר המקודם בראש הרשימה יתחלף באופן רנדומלי במהלך היום.

– המוצרים שמופיע ברכיב הקרוסלה בראש עמוד תוצאות חיפוש, יחלקו הופעה ברכיב בהתאם לכמות הרוכשים, לדוגמא:

  ** אם מוכר אחד בחר מילת/ביטוי חיפוש מסויימים ובחר לקדם בו 5 מוצרים – חמשת המוצרים של מוכר זה יתפסו את כל חמשת       המקומות בקרוסלה.

  ** אם חמישה מוכרים בחרו את אותו ביטוי חיפוש וכל אחד מהם בחר לקדם 5 מוצרים – כל מוכר יקבל מיקום אחד בקרוסלה וחמשת המוצרים שבחר יחלקו את מיקום זה בסדר מתחלף באופן רנדומלי לאורך היום.

4. ברגע שהפעלתם את הקידום הוא ירוץ באופן יומי ויגבה 5 שקלים ליום עבור מילת/ביטוי חיפוש בודדים, בדומה למנגנון ההקפצות היומי.

5. ניתן להוסיף מילות/ביטוי חיפוש ללא הגבלה באותו אופן.

6. ניתן להפסיק את הקידום בכל רגע בלשונית ׳היסטורית קידומים׳ שבאותו עמוד קידום.

חשוב לדעת:

להגעה מתוצאות חיפוש יש המרה לקניה גבוהה בהרבה משיטוט במרקט – הגולש מגיע עם כוונה ומטרה מוגדרים ולכן מומלץ מאוד לקדם את המוצרים בחנות גם באמצעות שיטה זו.

באיזו מידה מאמר זה עזר לך?